Jagdpanzer IV (Sd.Kfz 162), İkinci Dünya Savaşı'nda Alman zırhlı top ve tank avcısıydı. Aracın ilk prototipleri 1943 yılında üretildi ve seri üretim 1944-1945 yılları arasında devam ederek yaklaşık 2.000 adetlik üretimle sonuçlandı. Jagdpanzer IV, tek bir 300 beygir gücündeki Maybach HL 120 TRM motoruyla çalışıyordu. 1 adet 75 mm PaK 39 veya PaK 42 topu ve 2 adet 7,92 mm MG42 makineli tüfekle donatılmıştı. Jagdpanzer IV, StuG III aracına bir ek olarak yaratıldı ve şasesi, tahrik ve aktarma organları PzKpfw IV tankından alındı. Yeni araç, iyi silahlanma, pusu düzenlemeyi kolaylaştıran düşük genel siluet, iyi şekillendirilmiş zırh - özellikle gövdenin ön kısmında - ve yüksek manevra kabiliyeti ile öne çıkıyordu. Seri üretim sırasında üç geliştirme versiyonu oluşturuldu. İlki Jagdpanzer IV L / 48 olarak adlandırıldı, 75 mm PaK 39 L / 48 tanksavar topuyla donatılmıştı ve Vomag fabrikasında üretildi. İkinci ve üçüncü versiyonlar - çok benzer - Jagdpanzer IV L / 70 (V) ve L / 70 (A), 75 mm uzun namlulu PaK 42 L / 70 topuyla donatılmıştı. L / 70 versiyonları Vomag ve Alkett tarafından üretildi, sadece biraz farklıydı. Jagdpanzer IV, Mart 1944'te hat birliklerine gelmeye başladı. Yeni tank avcısının kullanıldığı ilk muharebe operasyonları İtalyan cephesinde ve kısa bir süre sonra da doğu cephesinde gerçekleştirildi. Jagdpanzer IV, Normandiya Harekâtı'nda (1944 yazı) ve 1944-1945 yıllarındaki Ardenler Taarruzu'nda yoğun olarak kullanıldı.
☛ Ürünün Detaylı Fotoğrafları İçin Tıklayınız ☚
Bu Ürün İle Beraber Bunlarıda Almalısın!
Internet Explorer tarayıcısının 9.0 ve daha eski sürümlerini desteklememekteyiz. Web sitemizi doğru görüntüleyebilmek için tarayıcınızı güncelleyebilirsiniz, güncelleyemiyorsanız başka bir tarayıcıyı ücretsiz yükleyebilirsiniz.