İçindekiler
- Plastik parçalar
- Dekal
- Yapım kılavuzu
- Photo etching
Özellikleri
- Yüksek Detay Seviyesi: Özellikle zırhlı araçlarda perçinler, kaynak izleri, motor detayları gibi ince ayrıntılar özenle işlenmiştir.
- Kaliteli Kalıp ve Plastik Malzeme: Kalıplar net ve temizdir; çapak ve deformasyon nadirdir. Plastik kalitesi, kolay kesim ve zımpara için uygundur.
- Hareketli Parçalar: Birçok tank modelinde döner kule, hareketli palet ve süspansiyon detayları bulunur.
- Foto-Çizim (PE) Parçalar: Bazı modellerde ince detaylar için pirinçten üretilmiş foto-çizim parçalar yer alır.
- Figür Desteği: Zırhlı araçlarla uyumlu figürler içeren kitler de mevcuttur. Figürlerdeki yüz detayları ve üniforma kıvrımları oldukça gerçekçidir.
- Kolay Uyum: Parçaların birbiriyle uyumu genellikle başarılıdır. Deneyimli modelciler için hızlı montaj sağlarken, yeni başlayanlar için de ekstra zorluk çıkarmaz.
- Tarihsel Doğruluk: Ürünler genellikle 2. Dünya Savaşı, modern dönem ya da spesifik çatışmalardan referans alınarak üretilir ve tarihsel açıdan doğru detaylara sahiptir.
- Dekal ve Alternatif Seçenekler: Tek bir model için birden fazla ülke/üniteye ait çıkartmalar sunulabilir. Bu sayede farklı versiyonlar yapılabilir.
- Modern Tasarım Yaklaşımı: Yeni çıkan kitlerde 3D modelleme ve CAD teknolojileriyle tasarlanmış parçalar kullanılır.
- Kutu Tasarımı ve İçeriği: Kutuların görselleri dikkat çekici olup, içeriğinde net talimat kitapçığı, boya önerileri ve gerekirse yapı şemaları yer alır.
Hobbytime Model Bilgisi
Focke-Wulf Fw-190, İkinci Dünya Savaşı'nın alçak kanat tasarımına sahip, kapalı kabinli, tek motorlu, tamamen metalden yapılmış bir Alman savaş uçağıdır. Pilotlar, Fw-190'ı Messerschmitt Bf-109'dan daha iyi bir uçak olarak değerlendirdiler. Luftfahrtministerium, çalışan bir Fw-190 kaplamasına sahip, kendi kendini destekleyen bir alçak kanat sipariş etti ve 1937 sonbaharında monte edildi. Kurt Tank iki tahrik önerisi sundu - birincisi sıvı soğutmalı Daimler-Benz DB 601 motoru, ikincisi ise yeni BMW 139 radyal motoru. İkincisi seçildi ve 1938 baharında Obering R. Blaser başkanlığında başlatılan çalışmalara başlandı. Fw-190V1'in ilk prototipi Mayıs 1939'da hazırdı ve 1 Haziran 1939'da Bremen'de Yüzbaşı Hans Sander tarafından uçuruldu. İkinci prototip olan FW-190V2, iki adet MG131 ve iki adet MG17 makineli tüfekle (hepsi 7,92 mm kalibre) donatılmıştı ve Ekim 1939'da uçuruldu. Aerodinamik sürtünmeyi azaltmak için her ikisi de pervane kapağında bir tünel hava girişi ile donatılmıştı, ancak motorun aşırı ısınmasıyla ilgili sorunlar, kanıtlanmış NACA kalkanı tasarımına geri dönülmesine neden oldu. Bu prototiplerin testleri kesin olarak başlamadan önce, BMW 139 motorunun daha güçlü, ancak daha uzun ve daha ağır bir BMW 801 ile değiştirilmesine karar verilmişti. Bu, yapının güçlendirilmesi ve kabinin geriye taşınması gibi birçok değişiklik gerektirdi; bu daha sonra ağırlık merkeziyle ilgili sorunların kaynağı oldu. Avantajı, egzoz gazı geçirgenliği ve BMW 139 motoruna doğrudan yakın olması nedeniyle kabin iç kısmının aşırı ısınmasıyla ilgili sorunların ortadan kalkmasıydı. Üçüncü ve dördüncü prototipler terk edildi ve yeni motorla Fw-190V5 1940'ın başında tamamlandı.
Daha sonra, kanat açıklığı bir metre artırılmış kanatlar aldı (orijinal 9,5 m'den), bu da onu 10 km / s daha yavaş hale getirdi, ancak tırmanma oranını artırdı ve manevra kabiliyetini iyileştirdi. Fw-190V5g olarak işaretlendi ve daha kısa kanatlı varyant Fw-190V5k idi. Fw-190A-0 bilgi serisinin ilk yedi makinesi kısa bir kanada sahipti, geri kalanı - daha uzun. Le Bourget'de konuşlanmış Fw-190 - 6. / JG 26 ile donatılmış ilk operasyonel birim, Ağustos 1941'de operasyonel hazırlığını ilan etti ve yeni avcının İngiliz Supermarine Spitfire ile ilk karşılaşmasından itibaren onlara karşı avantajı ortaya çıktı. Savaş sırasında, bu büyük uçağın yaklaşık bir düzine versiyonu yaratıldı. "A" versiyonundaki makineler, bir düzine kadar modernizasyonla birlikte avcı uçağı olarak hizmet verdi. "B" ve "C" olarak işaretlenen versiyonlar, stratejik bombardıman uçaklarıyla mücadele etmek üzere tasarlanmış yüksek irtifa avcı uçaklarının prototipleriydi, ancak seri üretime girmediler. Fw-190'ların tek modeli olan "D" versiyonu, yeni 1750 beygir gücündeki Jumo 213A motoruyla çalışıyordu ve Almanların P-51 Mustang'e cevabıydı. Yeni motor, gövdeyi birkaç santimetre uzatıyordu. Bu versiyon da ağırlıklı olarak avcılık ve yüksek irtifa avcı görevleri için kullanılıyordu."F" versiyonunun çok sayıda çeşidi, savaş alanına doğrudan destek sağlamak amacıyla avcı-bombardıman uçağı olarak kullanıldı. "G" versiyonu, "F" versiyonuyla aynı rolü oynadı, ancak daha geniş bir menzile sahipti. II. Dünya Savaşı'nın en iyi avcı uçaklarından biri olan bu uçaktan tüm savaş boyunca 20.000'den fazla kopya üretildi. Teknik veriler (Fw-190A-8 versiyonu): uzunluk: 9 m, kanat açıklığı: 10,51 m, yükseklik: 3,95 m, azami hız: 656 km/sa, tırmanma hızı: 15 m/s, azami menzil: 800 km, azami tavan: 11.410 m, silahlanma: sabit - 2 adet MG131 13 mm makineli tüfek ve 4 adet MG151 20 mm top (D-9 versiyonu için 2 adet MG 151/20E topu).
Kılavuz