Junkers Ju-87 Stuka (Almancada pike bombardıman uçağı anlamına gelen Sturzkampfflugzeug'un kısaltması), klasik bir kuyruğa, ters martı kanadı konfigürasyonunda kanatlara ve tamamen metal bir yapıya sahip tek motorlu bir Alman pike bombardıman uçağıdır. Ju-87, Me-109'un yanında gücünün simgesi olan en ünlü Luftwaffe uçaklarından biridir. Savaşın başlarında (1939-1941), Blitzkrieg'in (Yıldırım Savaşı) bir sembolü haline geldi ve pike uçuşu sırasında belirli bir ses çıkaran akustik sirenler (jerychońskie trunks olarak adlandırılır) takarak düşman askerleri arasında sık sık paniğe neden oldu. Makinenin yaratıcısı Hermann Pohlmann'dı ve Ju-87 ilk kez 1935'te havalandı ve iki yıl sonra üretime geçti. İspanya'daki iç savaş sırasında, havada ciddi bir düşmanla karşılaşmadan, yaratıldığı görevlerde etkili olabildi. Oldukça dik bir dalış imkânı sayesinde, nispeten düşük bir hızı koruyarak çok yüksek bir bombalama verimliliğine ulaştı. Stuka'nın ünü Polonya, Hollanda, Fransa, Yunanistan ve Girit'teki faaliyetleriyle doğrulandı. Ancak Britanya Muharebesi sırasında, iniş takımları kalıcı olarak monte edilmiş yavaş Stuka'lar RAF uçakları tarafından katledildi ve sonuç olarak daha az savunulan hedeflere saldırmakla görevlendirildiler. Doğu Cephesi'nde Ju-87, öncelikle yakın destek uçağı ve mükemmel bir tank avcısı olarak rol oynadı. En çok ödüle layık görülen Luftwaffe pilotu Hans Ulrich Rudel, kendi hesabına 519 Sovyet tankı imha etti. Savaş sırasında Ju-87'nin üretimi birçok kez askıya alındı, ancak her zaman yerine geçebilecek başka bir uçak olmadığı için yeniden başlatılması gerektiği ortaya çıktı. Savaş sırasında Ju-87'nin bir düzine kadar versiyonu ve versiyonu üretildi. İlk seri üretim Ju-87 B (Berta) oldu. 1000 KM veya 1200 KM menzile sahip iki farklı Jumo 211 motoruyla çalışıyordu. Kara tabanlı bir pike bombardıman uçağı olarak görev yapıyordu. Ju-87R (Richard) ise deniz hedeflerine saldırılar için fırlatılabiliyordu. B versiyonundan daha uzun menzile sahipti, ancak biraz daha yavaştı. D (Dora) versiyonu en yaygın üretilen ve en sık modifiye edilen versiyondu. Jumo 211 motorunun 1420 ve 1500 beygir gücündeki yeni versiyonları mevcuttu. Ju-87D, seleflerinden daha iyi bir zırha sahipti. Ju 87'nin son büyük ölçekli versiyonu, 1943 başlarında hat birliklerine giren bir saldırı uçağı ve "tank avcısı" olan Model G (Gustav) idi. Bu versiyonun ana silahları, kanatların altındaki tepsilere monte edilmiş iki adet 37 mm Bordkanone BK 3.7 topuydu. Ju-87G ayrıca geliştirilmiş bir zırha sahipti. Tüm savaş boyunca Ju-87'nin tüm versiyonlarından yaklaşık 5.900 adet üretildi. Teknik veriler (Ju-87B versiyonu): uzunluk: 11 m, kanat açıklığı: 13,8 m, yükseklik: 4,23 m, azami hız: 390 km/s, azami menzil: 500 km, azami tavan 8200 m, silahlanma: sabit - 3 adet .7,92 mm kalibreli makineli tüfek, asılı - 450 kg'a kadar bomba.
☛ Ürünün Detaylı Fotoğrafları İçin Tıklayınız ☚
Bu Ürün İle Beraber Bunlarıda Almalısın!
Internet Explorer tarayıcısının 9.0 ve daha eski sürümlerini desteklememekteyiz. Web sitemizi doğru görüntüleyebilmek için tarayıcınızı güncelleyebilirsiniz, güncelleyemiyorsanız başka bir tarayıcıyı ücretsiz yükleyebilirsiniz.